Pompa wspomagania układu kierowniczego jest napędzaną pasem lub elektrycznie napędzaną pompą hydrauliczną, która wytwarza ciśnienie hydrauliczne potrzebne do zapewnienia wspomagania układu kierowniczego. Wytwarza ciśnienie wyjściowe 1000 PSI lub więcej. Wydajność pompy kierowana jest do przekładni kierowniczej, często jednostki typu zębatkowego i zębatkowego, gdzie ciśnienie hydrauliczne naciska na zębatkę kierownicy, znacznie zmniejszając wysiłek kierowcy.

Naprawy pomp wspomagania

regeneracja pomp wspomaganiaWarto podczas pierwszych symptomów zużycia zadbać o każdy element auta. Regeneracja pomp wspomagania polega na rozmontowaniu tego elementu, starannym wyczyszczeniu komponentów i ewentualnej wymianie zużytych części. Naprawa podczas poważniejszych usterek zwykle polega na wymianie uszkodzonego elementu. W przypadku napędu za pomocą paska napędowego pompa wspomagania układu kierowniczego jest przykręcona do silnika za pomocą wspornika, który umożliwia regulację paska napędowego pompy. Gdy silnik jest zimny i bezpieczny, pasek napędowy jest usuwany. Pompa napędzana przez pompę elektryczną może być zamontowana w połączeniu z wałem kierownicy lub w połączeniu z zębatką kierowniczą. Przy użyciu paska napędowego lub pompy elektrycznej, aby uzyskać dostęp do pompy, należy usunąć wszelkie elementy deski rozdzielczej, panelu lub układu kierowniczego. Nowa pompa jest przykręcona, przyłączone są węże ciśnieniowe i powrotne, a system jest odpowietrzony. Jeśli pompa jest napędzana pasem, jest dokręcona zgodnie ze specyfikacją producenta.

Jeśli pompa wspomagania układu kierowniczego działa bez odpowiedniej ilości płynu, a zbiornik pompy nie będzie utrzymywał płynu z powodu dużego wycieku, jazda autem może stać się niebezpieczna. Pompa mogłaby się zatrzasnąć, co spowodowałoby pęknięcie paska serpentynowego. Jeśli pompa obróci się i pojawi się odpowiedni płyn, ale nie ma wspomagania, będzie wymagać znacznie większego wysiłku, aby obrócić kierownicę.